یوتیوب چگونه بر انتخابات آمریکا تأثیر گذاشت

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، بنا بر نظر تحلیلگران در اندیشکده های مختلف آمریکا انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سوم نوامبر 2020 ظرفیت بالایی برای ایجاد خشونت و هرج ومرج را داشت. به وجود آمدن دوقطبی سیاسی بین نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه، ادعای تقلب قبل از برگزاری انتخابات توسط رئیس جمهور مستقر، نگرانی های مربوط به شیوع ویروس کرونا و گسترش اعتراضات مرتبط با سیاه پوستان، باعث ایجاد نگرانی عمیق در میان نهادهای امنیتی نسبت به امنیت انتخابات و برهم خوردن آرامش عمومی شده بود.

یوتیوب چگونه بر انتخابات آمریکا تأثیر گذاشت

تشخیص نقش پررنگ رسانه های اجتماعی در مواجهه مردم با مقوله مهمی نظیر انتخابات و از دیگر سو تجربه ناموفق رسانه های اجتماعی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، نگاه های بسیاری را بر روی این شرکت ها متمرکز کرد. این مسئله سبب شد تا نهادهایی همچون وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس فدرال این کشور همکاری تنگاتنگی را با شرکت های رسانه های اجتماعی آمریکایی شروع نمایند.

همه این مسائل در کنار هم موجب شد تا شبکه های اجتماعی آمریکایی تدابیر مختلفی را طی سال های گذشته اتخاذ نمایند که در ایام برگزاری انتخابات آمریکا کارکرد مؤثر خود را نشان داد.

در این گزارش سعی شده است تا مجموعه اقدامات و سیاست های اتخاذ شده از سوی یوتیوب در ایام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد آنالیز قرار گیرد.

یوتیوب مجموعه اقدامات و سیاست های خود در زمینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در محورهای زیر ارائه نموده است که در ادامه به تشریح آن پرداخته ایم:

حذف محتوای انتخاباتی که سیاست های یوتیوب را نقض کند

مجموعه خط مشی های یوتیوب در خصوص محتواهای غیرمجاز مرتبط با انتخابات، هدایت های روشنی ارائه نموده است که موارد مهم آن عبارتند از:

- حذف محتواهای دستکاری شده ای که منجر به گمراهی کاربران می شوند. برای مثال ویدئوهایی که نشان دهند یکی از مقامات دولتی مرده است.

- حذف محتواهایی که میخواهد مردم را در خصوص رأی گیری یا مراحل شمارش آرا گمراه کند، مانند ارائه اطلاعات نادرست در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات.

- حذف محتواهایی که ادعاهای دروغ مربوط به شرایط صلاحیت فنی نامزدهای سیاسی فعلی و مقامات منتخب دولتی برای خدمت در مناصب را مطرح می نمایند. برای مثال ارائه اطلاعات نادرست در خصوص شرایط تابعیت افراد برای تصدی پست های دولتی.

-حذف کانال هایی که اقدام به جعل هویت اشخاص یا کانال های دیگر نموده، کشور مبدا خود را نادرست معرفی می نمایند یا ارتباط خود را با بازیگری دولتی مخفی نمایند و از این طریق اطلاعات نادرست منتشر می نمایند.

- حذف محتواهایی که به صورت مصنوعی و با استفاده از سیستم های اتوماتیک اقدام به افزایش تعداد بازدیدها، پسندها و نظرات یا سایر معیارهای مربوط به بازدید ویدئوها می نمایند.

- راه اندازی میز هوشمند شناسایی رفتارهای مشکل آفرین و تاکتیک های آنلاین شبکه ای برای پخش شایعه و محتواهای نادرست.

- هماهنگی با گروه تجزیه و تحلیل تهدیدات گوگل و سایر شرکت های فعال در این حوزه به منظور شناسایی عملیات نفوذ هماهنگ خارجی و داخلی که به دنبال دخالت در فرایند انتخابات هستند.

- حذف محتواهایی که دیگران را به ارتکاب اعمال خشونت آمیز علیه افراد در مکان های اخذ رأی تحریک می نماید.

- حذف محتواهایی که ادعا می نمایند آرا پستی مورد دستکاری قرار گرفته است.

اعتبار سنجی و افزایش ارائه محتوای معتبر در خصوص انتخابات

- ارائه محتواهای تأیید شده در خصوص انتخابات به کاربران با استفاده از منابع خبری معتبر که باعث افزایش 60 درصدی مصرف محتوای کانال های معتبر خبری شده است.

- ارائه دو بخش اخبار برتر و اخبار فوری در صدر صفحات یوتیوب که به پوشش خبری کامل از انتخابات می پردازند.

- انتشار منابع اقتصادی در ذیل ویدئوهای ناشرانی که از بودجه عمومی یا دولتی استفاده می نمایند.

- هنگام جستجوی نام و اطلاعات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، یوتیوب در یک صفحه اختصاصی اطلاعات کامل و تأییدشده ای از آن ها را در اختیار کاربر قرار می دهد.

- یاری به سازمان های خبری و کمپین های انتخاباتی برای ارائه محتوای بدون واسطه به کاربران و حفاظت از حساب های کاربری آن ها.

- تغییر سیستم های توصیه محتوا از ژانویه 2019 برای محدود کردن انتشار اطلاعات غلط و مضر که به کاهش 70 درصدی مشاهده این نوع محتوا به وسیله ارائه توصیه به کاربران غیرعضو در یوتیوب در آمریکا انجامید. این تغییرات فعلاً محدود به زبان انگلیسی است و در آینده زبان های غیرانگلیسی را نیز شامل می گردد.

- به سیاستمداران، مفسران سیاسی و ناشران اخبار مجموعه ای از خدمات و منابع یوتیوب ارائه می گردد تا آنها به شیوه ای مؤثرتر به داده های مربوط به بازدیدنمایندگان دسترسی داشته، با آنها تعامل نمایند و حساب هایشان را ایمن نگهدارند.

- همکاری یوتیوب با گوگل به منظور ارتقای سیاست های مربوط به تبلیغات سیاسی تا کاربران اطلاعات بیشتری در خصوص هویت خریداران خدمات نمایش تبلیغات انتخاباتی در یوتیوب و گوگل و همکاران آنها داشته باشند.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6006

به "یوتیوب چگونه بر انتخابات آمریکا تأثیر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوتیوب چگونه بر انتخابات آمریکا تأثیر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید